ROUNDUP


Untitled - Anibal Vallejo
2009
Graphite and embroidery on canvas
150 x 120 cm


Since ColombiaModa, a bunch of articles and interviews have appeared in several of the main fashion, arts and culture communication networks, websites and publications worldwide. Thanks to Esteban Cortazar's rise in Europe and his recent collection for a Colombian retailer, bringing highly interested press to ColombiaModa, this time we have to applaud the organizers for all the media coverage, over the long way to go the country fashion week still have ahead.

Behind major buzz is Franco/British writer Alice Pfeiffer, she made ColombiaModa gain a space at the main "blog" section of such names as Interview Magazine, Fashionista, a Shaded view on Fashion, and a whole lot more that re-posted and published her notes on Colombian fashion trends, Latin American fashion, how sponsor brands overshadow designers, and what freebies her Medellin visit brought to her laundry room. More lately she put to attention Colombian Painter Anibal Vallejo and Photographer Camilo Aguilera, publishing some of their thoughts and work at Dazed and Confused Digital and Elle.com respectively. Some of her work has also been published at the International Herald Tribune and the New York Times.

It is very uplifting seeing Colombians getting recognition and given a space to be promoted, but mainly the importance of giving such interest and attention towards Colombian talent as it is to give it to art, fashion and to artistic expression fields coming from all corners of the globe, is that of creating a conscious of the aesthetics and images and cultivating a visual culture in a society of absence in this matter, that leads everyone to cognitive processes, perceiving better and therefore producing good and more art, fashion, design, photography and so on.

For further information about Alice Pfeiffer and her writing on ColombiaModa, Esteban Cortazar, Camilo Aguilera or Anibal Vallejo. Go to http://www.alicepfeiffer.com/wordpress/

Desde ColombiaModa, un montón de artículos y entrevistas han aparecido en varios de los principales redes de comunicación de la moda, las artes y la cultura, sitios web y publicaciones en todo el mundo. Gracias al éxito de Esteban Cortázar en Europa y su reciente colección para la cadena de tiendas EXITO, con lo que los medios estuvieron muy interesados en Colombiamoda, esta vez tenemos que aplaudir a los organizadores por todos la cobertura que lograron, aparte del largo camino quela semana de la moda del país todavía tiene por delante .

Detrás de esta bulla esta la escritora Franco/Británica Alice Pfeiffer, quien hizo que ColombiaModa ganara un espacio en las secciones "blog" de Interview Magazine, Fashionista, A Shaded View on Fashion, y muchos más medios que publicaron sus notas sobre tendencias de la moda colombiana, la moda en América Latina, ¿cómo las marcas auspiciantes cubren con su sombra a los diseñadores, y los regalos que su visita a Medellín le llevaron a su cuarto de lavado. Los últimos eventos mediáticos de su autoría pusieron la atención en el pintor colombiano Aníbal Vallejo y el fotógrafo Camilo Aguilera, la publicación de algunos de sus pensamientos y su trabajo en Dazed and Confused y Elle.com respectivamente. El trabajo de Alice Pfeiffer también se ha publicado en el International Herald Tribune y el New York Times.

Es muy estimulante ver a los colombianos teniendo reconocimiento y obteniendo espacios para promoverse, pero sobre todo la importancia de dar tal interés y atención hacia el talento colombiano, así como dársela al arte, la moda y los diferentes campos de expresión artística provenientes de todos los rincones de la mundo, es que se está creando una conciencia de la estética y las imágenes y cultivando una cultura visual en una sociedad mayoritariamente ausente en esta materia. Un efecto que nos lleva a todos a generar procesos cognitivos, a percibir mejor y por lo tanto a producir más arte, moda, diseño, fotografía, etc., Y de mejor cualidad, así como a entendernos y reconocernos en estas dinamicas.

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